Monday, September 7, 2009

hargai diri sendiri..








Hari ini aku berkira2 utk melewati laman chat di YM. selalunya kwn2
aku di Ym mmg tidak ada.. sebab semua sibuk sekolah dan bekerja pada
siang hari. waktu malam pula aku selalu tidur awal ataupun kadang2
aku tengok wayang TV
.
hari ni aku jumpa sorg rakan baru... SubahanAllah...

aku berkira dia itu seorg yang ikhlas dan mendoakan agar Allah selalu memeliharanya sepertimana nasihatnya padaku.

namun di sini aku pautkan dengan perkara2 yang anda harus berhati2 tatkala anda melewati laman chat...
  1. mudahnya dapat kawan baru... tapi jangan mudah percaya org yang baru kita kenali..
  2. mudahnya menaip perkataan2 indah ...tapi jangan terpujuk sampai memberi maklumat penting seperti no. akaun bank, no. Ic...dan lain2
  3. alahai adik manis... abg hensemmm... amboi... jika anda ragu2 untuk memberi gambar anda ... keputusan di jari anda samaada mahu 'upload gambar anda atau tidak" hah jgn pandang remeh... sebab bagi gambar ni lah punca gambar kita tu akan diEdit' jadi gambar xsyok mahu di lihat...
ye la bukan semua org bersikap negatif tetapi eloklah kita mengelak sebelum terkena... sebab yang di situ sungguh2 katanya org baik tapi takkan kerana baris ayat yang disusun... jadi ukuran kita mudah ditipu...

sayangi diri kita... kerana diri kitalah diri kita...
thanks ALLAH LUV ALLAH



No comments:

Post a Comment